Halong Bay, the honeymoon ;-) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sander en Sjoerdtje Tuijn en van den Berg - WaarBenJij.nu Halong Bay, the honeymoon ;-) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sander en Sjoerdtje Tuijn en van den Berg - WaarBenJij.nu

Halong Bay, the honeymoon ;-)

Door: Sander en Sjoerdtje

Blijf op de hoogte en volg Sander en Sjoerdtje

29 September 2007 | Vietnam, Hoi An

Halong Bay, the honeymoon ;-)

Na een rit in ons prive busje van 3 uur die in 2 uur had gekund, ware het niet dat ook een prive busje stopt op die pitoreske plaatsjes waar ze onzinnige zooi verkopen, maar hier wel gemaakt door gehandicapte kinderen (die op dat moment vast op school zaten gezien we ze gemist hebben) kwamen we aan bij onze prive boot! geweldig mooie en grote boot helemaal voor ons tweeen en onze 6 man bemanning!

Nadat we uitgevaren waren werd er een tafeltje voor ons gedekt (geweldig om te zien dat er dan 1 tafel gedekt is in die enorme zaal!) en heerlijk eten geserveerd! de beste koks staan aan stuur! echt geweldig

Die dag hebben we lekker met een fles wijn genoten van het varen en het uitzicht wat geweldig is daar en lekker aan dek gelegen, heerlijk! Tussendoor hebben we een grot bezocht en een rondje met de kayak gedaan, relaxt!

Het diner was nog romantischer en wederom heerlijk en die avond hebben we aan dek naar de sterren en de zonsondergang gekeken, helemaal af!

De volgende dag zijn we de hele dag gaan bootje varen, lekker gezwommen in een rustige baai en alleen maar relaxen. Op het einde van de dag werden we afgezet op Cat Ba Island waar we die nacht in het Sunflower hotel zouden slapen, het hotel was goed maar hun restaurant om te huilen. Toen we voor het diner aanschoven werd het eten direct op tafel gekwakt en gezien het ook koud, vet en niet lekker was zijn we rechtstreeks weggelopen en een leuk restaurantjes opgezocht om echt te eten. Het restaurantje van onze keuze was wel gezellig en het eten was redelijk maar we hebben toch voor de lol de potentiele klanten gewaarschuwd daar niet te eten (het was gewoon geen aanrader), dat was wel weer lollig..

Na een bijna nog slechter ontbijt mochten we gelukkig weer op de boot. Na een kort tochtje werden we wel weer te vroeg bij weer zo'n toeristisch slecht restaurant met een efficiente gaarkeuken gedropt om ons daar 2 uur te vermaken (daar ging de fooi van de gids...). Maar goed de tijd gaat snel als je gezellig kibbelend een potje gaat kaarten (we kunnen allebeide nog steeds niet tegen ons verlies).

Maar het was een super mooie trip en die rare dingen, tja dat is Vietnam en dat nemen we graag op de koop toe.

Terug in Hanoi hadden we nog even rustig de tijd om te douchen en uit eten te gaan waarna we met de taxi naar het vliegveld gingen naar Hue.

Toen we bij de douane controle vol interesse zaten te kijken hoe onze tassen en inhoud eruit zagen onder de rontgen gaven we de dame van de douane even de tijd om mijn vijl te vinden in de tas, heel handig dat ik die vergeten was.... Maar gelukkig was Sander zo helder om voor te stellen de punt eraf te breken (waar die nog scherper door werd...) maar dat mocht. Helaas was hij ietsje minder helder toen hij bij de speelgoed een F16 zag en hem blij optilde 'die wou ik altijd al hebben!' waarna dat ding op de grond kletterde en ik dacht 'hierbij van jou'. Dat dacht de dame achter de balie ook waarmee hij toen heftig ruzie mee heeft lopen maken en zelfs de douane zich ermee begon tebemoeien en ik onze boardingcards moest inleveren!!! (ik bedoel het toestelletje zat ook niet goed in elkaar waardoor hij uit elkaar vloog). Uiteindelijk hebben we onderhandeld de helft te betalen en dat ze het ding mocht houden, wij mochten in ieder geval vliegen, pffftt.

later meer over Hue en Hoi An

• 29 September 2007 - 18:30

Wiepie:

He, wat leuk om weer wat te horen. Je kan het wel leuk vertellen Sjoerdt. Is Sander niet zo'n schrijver? We zijn net terug van een familiedag van Hendrikus z'n kant en de hele dag regen! Ik ben wel jalours op het weer bij jullie.
    Heel veel plezier verder, voor je het weet zijn jullie weer terug.
    Veel liefs en groetjes uit Wons.

• 29 September 2007 - 20:50

Luuk Vd Goes:

Hoi allebei,

leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Is weer eens iets anders als een LAF event ;)

Geniet ervan en have fun....

Luuk

• 30 September 2007 - 14:10

Rein:

Bedankt voor je mailtje.
    Het is wel heftig wat jullie meemaken.
    Hier is het rustig. Emma komt me in de ochtend wakker maken met haar "geklets".
    Ze wil dan zachte brokken. Wat kan die eten in vergelijking met Chucky.
    Luitjes geniet van jullie vakantie. Jullie zullen wel een dag nodig hebben om bij te komen en bij te slapen van al die enerverende ervaringen.
    Veel liefs van Rein en Emma.

• 03 Oktober 2007 - 10:16

Rein:

Prachtige foto's van een prachtig land. Genieten maar.
    Alles gaat goed. Emma heeft het best naar haar zin.
    Groetjes rein en Emma.

• 05 Oktober 2007 - 12:42

Mirjam:

Leuk om jullie superreis te kunnen volgen! Veel plezier nog!

Groeten, Mirjam

• 06 Oktober 2007 - 09:21

Niek:

Gaaf Sander en Sjoerdtje. Zitten jullie ook eens op internet;-)